måndag 16 februari 2009

JAZZKVÄLLARNA DRAR IGÅNG!


Inte för att jag är någon jazzfantast själv men jag tycker ändå att initsiativet är helt underbart!
Tänk att vi faktiskt har våran egen jazz klubb i stan som inte bara är en helg under Norrtans glada sommardagar utan kör jazz året om. Ett utmärkt exempel på bra sammarbete mellan kultur och krogarna. Önskade att fler såna ideér. Utmaningen i höstas var också en sån fantastisk sattsning mellan kultur och näringsliv.. Skulle egentligen vilja ha mer musik på stan. Jag förstår att det kostar.. Och det är krogägarna som får betal om det ska bli live. Därför är sånada evenemang som sponsras från andra håll helt underbara.. Fler projekt till världen. Vi konsumenter apploderar varje gång..
Men det jag saknar mest faktiskt, även om jag tjatar om nichade restauranger och fler utställen så är det en äkta permanent scen! Vår ständige kulturchef Björn Ahlseén hävdade samma sak och hade lagt bygge av bättre scenmöjlighet än Roslagsskolan till sin framtida prioritetslista. Om de tycker vi. Välbehövligt och livsnödvändigt! Känns som om stadens uteliv inte kan vara perfekt utan en egen teaterscen. Vi kommer aldrig att kunna bli seriösa utan den scenen. Frågan är om det blir entusiasterna som kommer först eller kommunen och näringsliv.
Framtida önskemål: En levande teaterscen i Norrtälje...
Glöm inte nu bra att gå på Jazz på tordag!
Mvh Bertil

Inga kommentarer: