fredag 6 februari 2009

NATTSUDD!!!


Mmmmm.. E man inte på krogen har man tid till annat... Som att kolla film, messa med kompisar eller skriva skit på bloggen..
Det e sant! Jag e hemma en fredagskväll! Vet inte hur jag lyckades men det är sant... Kanske har man kommit ur form, kanske e man trött, kanske e man bara less på samma sak varje helg.. Kanske! Kanske inte.. Men tyvärr e de så att jag inte känner mig så värst road av att gå ut i vår söta lilla stad just nu.. Känner mig uttråkad! Totalt less faktiskt..
GIck ut i sthlm igår och bara kände från tårna hur trött jag verkligen e på småstadssyndrome. Varför e det omöjligt att skapa ett litet utgångsmecka i vår stad?? Vi ligger ju så nära men ändå e vi så fruktansvärt långt borta.. För det mesta e ja positiv till allt, bara någon gör nåt, men i kväll e jag mer neggo. Om jag hade den makten skulle jag vilja bli president över Norrtäljes nöjesliv. Tänk att bara få ordna om allt, bestämma koncept, stil, stämning och känsla. Skapa ett utgångsparadis i miniformat.. Tänk om..
Just nu är jag utan hopp för min önskan om ett sprudlande uteliv på Norrtäljes gator, just nu tråkar jag ihop på att allting bara e samma, samma, samma skit varje helg. E det omöjligt med omväxling? Finns det bara rum för tre ställen som för övrigt har en tendens att likna varandra? Jag drömmer om att vakna en dag med uppdrag från högre ort att ändra allt..
Mmmm, ändra allt, vända, vrida, rusta, riva.. Det kliar i mina inredningsfingrar.. Nästan svider.. Om man bara fick fixa lite på prov bara, lite bara, lite..
Mmm Ja e på neggohumör.. Verkligen.. Surfitta, typ:) Just nu vill jag bara gåut i Sthlm, ingen annastans.. Faan va hände egentligen? E det bara vanlig vinter depp? Kanske, kanske inte.. Mmmm uttråkad...
Mvh Bertil

Inga kommentarer: