onsdag 14 januari 2009

BRÅDA TIDER I BLOGGVÄRLDEN!

PHU! Man ska hinna med oxå... 6 Hur hade jag tänkt? Inte alls antagligen.. Har ju skaffat mig en till, blogg alltså. Som handlar om något helt annat.. Kolla tidningen om ni gillar trädgård. Jag e ju en hemlig trädgårdsfantast, speciellt på jobbet.. 6 Man e ju rolig.. Mer mer mer fast man borde tänka lägg ner. Sån e jag och jag e stolt över min arbetsnarkomani.. Men jag e på gott humör och känner mig stark... Eller?? Tur att det finns trevliga krogar att fly till när stressen tar över...

6 Mitt krog år började med en trevlig rödvinssesion i Döskallebaren På G på trettondagsafton.. Urtrevlig stämning! Mysfaktorn va hög och jag tänkte så här vill jag att det alltid ska var på en måndag:) Men vi e ju i Norrtälje så jag får va glad om jag lyckas få stämning på en onsdag.. Men egentligen tycker jag att det är konstigt att inte fler människor går ut alternativa dagar.. I stan eller typ i fjällen går alltid krogpersonalen ut på söndagar eller måndagar efter som de alltid jobbarhelg.. Men här är det inte så vanligt.. Jag förstår att alla dom som jobbar 9-5 jobb och bara e lediga på helgerna går ut då men det finns ju massor av andra yrken som jobbar både helger och skift? Vart e dom? Jag har jobbat en hel del inom vårdsektorn i mina dar och älskar dessa skiftande arbetstider med helgkänsla på en torsdag för att man för ledig dan efter. 6 Och det arbetar en massa söta rara partypinglor inom omsorg, butik, restaurang, ja alla serviceyrken men trots ledig mitt i veckan ser man sällan dessa partytroll ute en tisdag.. Varför? För att alla andra bara e ute på helgerna? Eller för att alla krogar bara satsar stort fre-lör? Jag undrar verkligen.. É det något som går att ändra på? Jag skulle iaf önska de.. Lite ändring i gåutrutinerna... Mmmm vi får väl se om det finns galna möjligheter.. Kärlek och ljus kan fixa allt:) hehehe
Min andra utgång i år blev en helt oplanerad långkörare i fredags.. Ibland har man bara som roligast när man inte tänkt alls. 6 Skulle bara ta en öl efter jobbet sen hem till kompisen o käka... Gick skit bra! Not! Men faan va kul vi hade.. En fredag i Norrtan på lågsäsong.. Kändes mer som högsäsong med trängsel i baren på Trädgårn´men det kan ju bero på att Mobergs hade stängt.. Kanske.. Troligtvis.. Poängen med utgång nr 2 va ändå att den va spontan och utan krav. 6 Va långt ifrån snygg, hade skitig munkis och toppluva, jeans från smutstvätten och orakade ben.. Smink? Inte det minsta.. Men hade sjukt roligt och bara hamna på alla oförberedda upptåg..
Tack alla ni som gjorde min kväll. Jag va nöjd! Mer än nöjd...
Hoppas det fortsätter på denna spontana, oplanerade väg hela våren. Se fram emot galna partytillfällen...
Mvh Bertil

Inga kommentarer: