onsdag 7 januari 2009

VÄLKOMNA TILL EN NY SÄSONG!!!

Nu händer det grejer! Rykten om försäljning av Norrtäljebåten, Mobergs renoverar, Åtellet ska öppnas och solen kommer åter... Vilken spännande säsong! Här kan hända lite vad som helst under den kommande våren. Vi hoppas på solsken och massor av spektakel, påhitt och mirakel innan sommaren tar över med semesterfirande turister..

Semestern drog ut på tiden. Den var för skön helt enkelt..
Juldagarna firades i kommunen med familjen på ön, juldagsfestande med kusinerna på Mobergs med bakiskänslor på annandagen.. Ojojoj va folk det var ute.. Sanslöst vad populärt hemvändarandan blivit i stan. Fullt på Mobergs innan öppning.. Fanns det någon som kom in utan förköpsbiljett? Några kanske... Kö in på Trädgårn´ och sjukt trångt på Teatern.. Hann inte runt på alla ställen men På G fanns inga lediga bord och tjockt i baren. Det måste finnas spännande rapporter från andra krogar som jag själv missade... Troligtvis... He he he.. För brist på folk var de inte denna dag...
Nyårsafton vet ja inget om då jag packade skidorna och förflyttade mig till Sälen.. Men afterski är bara så underbart så nu är jag inspirerad av snö, skidbrallor, cola mössor och glywine inför årets första tema... Faan va afterski vi ska ha, med eller utan skidor... Tror ni man kommer in på Teatern i pjäxor och full skidmundering?? Mmmm ska bli kul att testa..
Även om januari inte är en superglamorös månad, snarare tvärt om så känner jag mig mycket förväntansfull inför 2009. Här kan hända saker som både rör om i utelivet och skapar nya möjligheter för oss besökare...
Välkommen till ett nytt gott nöjesår i Norrtan!!!!!
MVH Bertil

Inga kommentarer: